lørdag 28. august 2010

Fått litt skryt.

En dag på butikken snakka jeg med ei mor som har hatt unger i en barnehage der jeg har jobbet.Ene ungen hennes hadde sagt :Det var så artig når jeg (bloggeren :) ) var i barnehagen,for ho leika med oss.Skal si det var ord som varmet ei halvgammel kjærring sitt hjerte.Men sannheta er jo den at jeg stortrives med å sitte i,å da mener jeg i,sandkassen og sile sand.Gir katta i om buksebaken ser forferdelig ut. ;) bygge med smålego,mmmm hæææærrrrlig.Så i en barnehage får selv vi voksne være barn.Elsker å ta ungene med om jeg har kjøkkenvakta.Mr.Hagen(FRP) har vel rett.Late nordlendinger,selv om jeg er finnmarking da,men man må jo utnytte at ungene vil hjelpe til. :) De store får hjelpe meg å vaske ei gummimatte vi har på kjøkkenet og å kjøre matsøppla i en 3 hjulssykkel henger å kaste det.Oppgaver de er flinke til å utføre,og som de glatt får til.Har jeg skulle dekke på om jeg har vært hos de minste,og vi har manglet noe,så har jeg gitt en av de største små en lapp og beskjed om at vi mangler f.eks melk og ei dukkevogn,så har de gått på andre avd. å henta det som står på lappen å som de muntlig har fått beskjed om.De er jo så stolte når de får hjelpe til.Og jeg er for lat til å årske alt selv. :) Da våre barnebarn fra Tromsø var her på mai,måtte nu den late bæstemora få Ingeborg til å hjelpe seg.Ho satt på gulvet med makaroni glasset og hadde det i kasserollen.Kanskje ikke det mest hygieniske,men ho fikk det til,å ho plukket opp makaroni som falt ned på gulvet og knasket i vei. :) Hjalp meg å ha mate sebra finkene gjorde ho å.Også så flink som ho var,å stolt.Bruker å si :det må en lat finnmarking til. :) :) :)

2 kommentarer:

Maiken sa...

Å du fortjene ailt skryt du får Sonja:)! Du passe godt i barnehagen, å e vældi flink t å lær bort t ongan,leik me ongan, å lætt dæm få vær me dæ på ailt du ska jør:) Så ta d me dæ, d e væll fortjent:)!

Gunn`s Kort sa...

Åh:) Dette var en fornøyelig lesing:) Kjempekos! Og det er slike folk barnehagen trenger! Hurra for late folk(eks nordlending),,haha