torsdag 12. august 2010

02.09.

Gruer meg litt til den dagen.Da skal jeg opereres for prolaps.Først sa ortopeden at det blei kikkhull operasjon.Regnet jo med at jeg bare fikk lokal bedøvelse.Men det blir visst narkose.Det gruer jeg meg til.Men gleder meg til å kunne slippe å sitte på ræva så mye,er ikke noe artig å være på jobb,å føle at man sitter vel mye.Går/står ikke lenge før øyan søke desperat rundt etter noe å sitte på.Tenk å kunne gå å plukke  bær,men det blir det vel ikke noe av før til neste år.Bare det virker med operasjon.Sove ei hel natt uten å ha vondt,det er å en drøm.Har gått i 5-6 år og plagdes.Var på MR i januar,og resultatet blei prolaps,utglidning på 7 mm,nerve i klem å mellom 4 og 5 virvel var det utslitt.???Utslitt,aner ikke koss'n æ har klart det,jeg som bare er vikar. :)

5 kommentarer:

Vibeke sa...

Narkose e da vel ikke nåkka å vær redd for. Verre med lokalbedøvelse spør du mæ. Da e du våken... hele tida. Under narkose si dem bare: Natta, å så våkne du.. litt mørbanka. :-D
Blir bra det der sjø! Ingenting å gru sæ for.. å for å vær ærlig.. e det ikke bedre med det her enn å gå å ha vondt?!

Aina Marita sa...

Eindeli bli d ei rå forr ryggen din Sonja:)
Det går væl bra d der å, du e jo itj så lett å vipp av pinnen;)
D bli sekkert likar me narkose, tænk vess du har bære lokalbedøvels å får øye på ein edderkopp å ikke kain jør nånn ting....Likar me narkose da ja;)

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...

Husk,jeg har ikke hatt narkose siden jeg fikk ongan.Førr 28 år sia.Hehe Aina,dæm e sååååå flink t å vaske på sykehus,så dær skal gamla føle sæ trygg førr udyr som e iallefall 5 cm mellom øyan. :)

Jorun sa...

Huffameg, det hørtes ikke godt ut.
Jeg sliter selv med dette, men vil ikke opereres. Har sett for mange som ikke blir bedre, men heller verre etterpå...
En tur hos kiropraktor derimot hjelper alltid.

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...

Jeg har prøvd kiropraktor i 1/2 år.Det hjalp ikke.Kan komme av det utslitte leddet.Har å prøvd fysioterapi,ikke noe hjelp der heller.Men det at det ikke hjalp kan komme av at jeg var der før jeg hadde diagnosen.Vibeke,jeg vet det.Fikk jo dere under narkose.Hehe,fikk beskjed om at jeg hadde fått 2 store fine jenter.??? Stor??? 1,5 og 2,5 kg??Snakk om å våkne opp til en liten løgn. :) :) :)