lørdag 30. oktober 2010

Hva skal man velge???Nord???Sør???

Det er det store spørsmålet.Vi er en liten kommune som ligger nord i Sør-Trøndelag.Trur det er delte meninger om hvor vi skal være.Noen mener Nord-Trøndelag å andre at vi skal være i sør.Det diskuteres på det private plan.Uansett,så trur jeg at vi kommer til å være utkant om vi ender i nord eller sør.Hvorfor ikke heller ha ett Trøndelag???Hadde vært enklere. :) :) Man har blitt fortalt at vi kan få 1,4 mill i ekstra penger.Kan få,betyr vel ikke at vi har fått pengene.Har vel ikke fått høre så mye om ulempene med å være i nord eller sør.Vi fikk en rapport som NIVI Analyse har utarbeidet.Må nok innrømme at jeg ikke har lest det.Sto bl.a om hvilke aviser som var mest lest i kommunen.Vi kjøper VG hver dag,men den ikke nevnt.Og jeg trur at mange andre i kommunen å leser den.Så akkurat avisene trenger vel ikke ha mye betydning.Samme f..,så må vi ut å kjøre om vi skal til nord eller sør.Vi kommer ikke utenom det.Utkant er å blir vi.Hvilke konsekvenser nord/sør har for kommunen har jeg vel egentlig ikke satt meg så mye inn i.Og vi er en liten kommune,så vi blir vel nødt til å slå oss sammen med noen andre snart.Det må vi vel å tenke på i disse nord/sør debattene.Hvilken nabo kommune ligger nærmest oss???Men åkke som er,valg blir det uansett på mandag.Så får vi se hvor vi ender. Her er en link til kommunens nettside.http://www.osen.kommune.no/sitepageview.aspx?sitePageID=2505

1 kommentar:

Jorun sa...

Tusen takk for lue-linken Sonja!