torsdag 29. desember 2011

Jul

 Innrømmer glatt at dette var gaven min fra mæ. :) Hadde ikke noe av dette jeg,kjekt å ha ting.Strikkefisker???Har egentlig ikke funnet ut hvordan de fungerer,men kjekt å ha,tingst for å ha på fingeren når man strikker med 2 farger,ehhh bruker vel ikke så mye av den sorten,men som sagt kjekt å ha,tingster for å ha på pinnene så ikke maskene hopper av,sikkert kjekt å ha det åssa,omgange teller det har æ hatt bruk for,så slipper jeg å sitte med penn og papir,skjønt æ glemmer jo å snurre på den,men man trenger jo det å,også maskemarkører,og det er iallefall kjekt å ha,har jeg oppdaget nu.Hvorfor har jeg ikke hatt sånne hele tiden???
 Denne fikk jeg fra Vintervarm på hobbyvenner.Ho ga bort denne,for ho fikk ikke solgt den.Så nu har æ fått min egen julestrømpe.Tusen takk Vintervarm.
 Har aldri spist "mandelgrøt".Lillejulaften for vi til Hell.Og kom hjem 28.12.Hadde noen herlige dager.Var hos svigermora til Merete og spiste grøt julaften.Jeg fikk førstepremien,og dette herlige salatbestikket.Snakk om å være heldig.
 Einar var ute og luftet meg å gubben.Planen var at vi skulle gå til stranden og kaste steiner.Ukjent som vi gamlinger var fant vi vel egentlig ikke helt fram,men vi blei enige om at en undergang som vi mente gikk til stranden var for glatt til å prøve seg på.Så vi gikk å gikk.Å øverste bildet viser hvor vi havnet,vi trudde at vi ikke kom forbi gården der framme.Bildet under viser en undergang vi kunne ha brukt på tur hjem,om vi hadde hatt på oss støvler.



 Sjekk denne hææærlige katta.Ho hadde ikke navn,gikk under navnet pus,som jeg forsto.Men her blei ho kalt Petra.Eierene var på juleferie,så jeg fikk ha katt i noen få uker.Se så nydelige farger.Vi har 2 undulater og 1 fink.Eieren trudde det skulle gå greit,for Petra har aldri kommet hjem med "gaver".Men det kan æ love de,hadde Petra fått lov hadde ho iallefall levert gaver her. :)
 Fikk mange fine og nydelige gaver.Skryt til alle og tusen takk.Velger her å viser fram det som har med håndarbeid å gjøre.Har jo aldri fått det.De 2 første bildene er av "the knit kit".Et veldig innholdsrik strikkeskrin.

 Det øverste garnet var med en liten utfordring,garn med perler og "blader".Ei venninne gav meg det,og HALLOOOO Anne-Grethe,æ trur dette passer best til sjal.Har ikke begynnt enda,må få ferdig 1 par votter først.Men blir spennende å prøve det.
Og her er de 3 siste tingene.1 nøste mohair Silk,trur dette og passer til sjal,å 2 tenger,de blir kjekke å ha når jeg holder på med perlene.Så nu er det på tide å lage middag.Enkelt og greit i dag,hamburgere,stekte poteter,saus(kan ikke skrive Ber....saus),å grønnsaker.Ha ei fortsatt god romjul.

1 kommentar:

Vibeke sa...

Herlighet, for ei NYDELIG katt!