søndag 11. desember 2011

Jakten på julestjernen.

 Da jeg skulle henge opp papir stjernen var den borte.Syntes å huske at jeg la den i et kjøkkenskap.Nu er det ikke sånn at jeg har så mange av den sorten da,så stjerna skulle være lett å finne.Trudde æ.Var siste året papirstjerna skulle opp,for den var teipet og stiftet ganske mye etter 15-20 års bruk.Ikke fant æ en stake vi fikk i julegave i fjor heller.Den trudde æ sikkert lå i kjelleren.Så æ fant 3 sett med noen lys,å en stake vi hadde i et vindu i kjelleren.Så æ fant ut at æ fikk klare meg med de.Var nu bare det at det var kun pærene i lenken over som virket.
 I går begynte den store pakke dagen.På bua har æ et lite lager,og der dukket jaggu denne kula opp.Så den fikk henge her,enn så lenge.
 Sendte sms til min lillebror i Berlevåg.Der har de en butikk som har mye fint og kan hende du finner skatter der å.Men Neergård hadde ikke stjerna,med stor S.Æ ville ha papirstjerne.Å lillebror var også ute på jakt etter stjerna med stor S.Han fant 3 stk på Svendsen.Tenk for en lykke det var å få den beskjeden om at denne jula var reddet.Her har æ prøvd å få til et bilde av stjerna oppslått.Var bare en liten feil med den,den manglet lim. :) Under ser dere den ligger i press,igjen etter at æ har limt den.4-6 ganger har æ limt den.Men den skal opp.Æ vil bruke den,så æ venter spent noen timer for å være sikker på at limet har tørket å at æ skal få den opp.Husk,dette er et klenodium,å da har den lov til å være litt ruskat i limingen.Æ har iallefall fått min julestjerne,med stor S.Var på Coopen her og hørte om ikke de kunne gå i kjelleren på det gamleste lageret og leite etter stjerna med stor S.Men nei,de hadde ikke noe slikt.Tenk å måtte helt opp til Berlevåg for å finne stjerna med stor S.Vekker denne noen minner hos flere?? 39,- kostet den.Vet ikke om det er den gamle prisen.

Ingen kommentarer: