mandag 12. september 2011

Valg.

Da har æ vært å gjort mi plikt,å kan klage seinare.Om ordfører eller de andre ikke gjør jobben godt nok. :) Glemte valg kortet.Men her er det jo egentlig ikke så store problemer med det.Alle kjenner alle.Da æ var å hørte om æ måtte kjøre ca 2 mil for å hente det møtte æ noen ungdomsskole elever som kom ut ifra gym time.De prøvde å friste meg til å ta FRP å et annet parti.For da slapp de unna nynorsk. :) De var iallefall veldig ivrig.Tok en sånn valgprøve tidligere,eller hva det nu heter.Der landet æ på FRP.Fortsatt usikker møtte æ opp i lokalet etter arbeidet.Sto der og studerte listene å klødde meg i hodet.Så fant æ ut at æ skulle ta å se hva æ landet på om æ gikk ut ifra alfabetet å så hvilket parti som havnet på min første bokstav.Overraskelse,FRP. :) Litt av et slit å skulle velge,skal æ si.Så æ tok bare ei liste å fikk den stemplet,åssa sitter æ etterpå å lurer på,var det egentlig det partiet æ skulle stemme på???? Men neste gang,da skal æ studere listene skikkelig. Kirkevalget å fylkesvalget var egentlig lettere.

1 kommentar:

Merethe sa...

Hei Sonja. Ja da er valget over for denne gang. Synes alltid det er vanskelig jeg. Jeg skal bringe det videre til min datter at du gjerne hjelper hvis hun sitter fast i perlingen. :) Hun har to små barn så jeg vet ikke om hun har hatt anledning til å prøve så mye enda. :)
Jeg holder på med sengeteppe til det ene barnebarnet mitt. Mye jobb men veldig artig. God helg til deg. Klem Merethe