mandag 11. mars 2013

Vårmåned.

 Ja,vi har vel første vårmåned??Gubben va å henta ve i går kveld.Skjønt det vises vel dårli på første bilde.Tiden gikk,å naboen me traktoren dokka jo aldri opp.
Hær bruke gubben å parkere.Snill som æ e så rødda æ dær åssa.Så da tok æ sneskofla fatt.Fant ut at æ skulle måkke så langt æ ista.Å de blei da ganske langt før traktoren kom i gang.Men æ klage ikke.Æ fikk litt trim.
 Hær står min lille kjære bil.Godt parkert å ne snedd.Men har ikke ti tell å ta den enda.Først veimåkking.
 Puh,Langt igjen enda,fjøse e så langt unna.Enda e de arti å måkke.Så æ fortsette æ.
 Flink pia de hær.Nu har æ komme helt ne tell fjøse.Syns æ mærke at 2-packen bynne å bli bare 1 pack på magen å arman svulme av muskla.Men kor blir de av traktor'n??Æ bare spørr.Nu bynne æ å bli litt lei.
 Se dær.Dær står jo traktor'n.Godt parkert.Skal se at æ kommer tell å skoffe sne helt oppå snuplass'n.Åssa må de jo komme mere sne.Men æ gir ikke opp.Sta å trollat kan æ åssa være.Næi,ikke trollat.Snill.Snill som spare traktor'n førr tongt arbei.
 Uten mat å drikke o.s.v...Fant ut at et hardt arbeianes kvinnfolk måtte ha me nista.Men kor i f.. e lokkan tell termokoppan??Æ har ikke rota dæm bort.Så da får ongan si gamle barnehagetermos duge.Alt kommer tell nytte en vakker dag.Apparate mitt pip i tide å utide.Her har d peppe førr at æ e på vei neover.2 pila ne å 5,1.Da tar æ en velfortjent matpause.Jepp.Jæmmelaga brø.Vet de,den e skorpelaus.Æ kan da ikke få alt perfekt heller. :) Spiste å en turbar.Mmmmmm
Men se hær.Hær har de våkna nån.Va jaggu på tide.Nu va de tongt å skoffe sneen.Den begynte å bli blaut.Reddaaaaa.Juhuuuuu.Men æ e stolt av mæ sjøl,æ hadde ikke længe igjen før æ hadde måkka vei førr traktor'n.  Æ lure på om sneskofla våres skal få pensjon.Friste væææældiii me en snefræsar.Men kor ofte får vi bruk førr de da.Sne e arti,så længe andre brøyte.

1 kommentar:

Merethe sa...

Heisan :) så flink du er til å måke snø :) Her tiner det litt for hver dag...sånn mitt på dagen. Håper virkelig at det ikke kommer mere snø her. Vil bare ha vår jeg når. Du lurte på om jeg har støpt den lille påskeharen selv...ja det har jeg. Er helt hekta på betongstøperier og lager meg en blanding så snart været er litt varmere. Koselig at du stikker innom bloggen. :) Ha en fin fin uke. Hilsen Merethe