mandag 1. november 2010

Da var det avgjort.

Vi blir værende i Sør-Trøndelag. http://www.osen.kommune.no/sitepageview.aspx?sitepageid=1004   Her ser man resultatet.Man får bare håpe at folket respekterer at dette blei resultatet.Uansett hva de stemte for.Ingen trenger å skryte,forstår jo at dette blei tatt opp,for vi ligger jo på grensa mot Nord-Trøndelag.Egentlig er det vel noe annet man kunne jobbet mot.Et Osen i enighet.Nu er det endel tull "krangel".Grend mot grend.Men sånn er det vel flere plasser.Fikk jo litt sjokk da jeg kom hit.17 mai var jo så delt.Det var det raraste jeg har vært med på.Flere syttende mai tog i Osen,nesten hver grend hadde jo sitt eget syttende mai tog.Opplevde at tog skulle det være,med eller uten korps.Stille syttende mai tog,uff sier jeg bare.Fysj.Men det er endret de senere årene.Nu går toget der kirke og sykeheimen er.Går en runde rundt sykeheimen og korpset spiller litt for de som bor der.Det er koselig det.Så tapere og vinnere,vel overstått valg.Og jeg har vel kanskje fått noen "uvenner" som mener jeg snakker om noe jeg ikke har peiling på med det tull "kranglingen" å grend mot grend.Men sjitt au.

1 kommentar:

Vibeke sa...

hærregud, ja får du uvenna pga at du har meninga så va dem i utgangspunktet ikke nåkka du ville ha hatt i din omgangskrets. :-) E jo ikke te å stikk under en stol at det e uenigheter grendene imellom!
Flytt te Tromsø om Osen blir for ille.. ;-)