mandag 30. august 2010

Nytt strikkeprosjekt.

Dette er egentlig gammelt garn.Sally.På 80 tallet skulle jeg strikke gensere til ongan.Med troll.Var vel kommet til brystet på første genser.Så blei det liggende.Faktisk er det 2 gensere garnet er fra.Den andre var i voksen str.På den var jeg kommet litt over vr.borden.Holder på å kvitte meg med garn,her skal det strikkes.Så jeg rekte opp disse gamle prosjektene her en dag.Er det noen som har hørt om eventyret om skredderen???            Kan du sy en liten frakk av dette stoffet? spurte den lille mannen.


Det går fint, sa skredderen.

Når blir den ferdig?

På lørdag.

Det var fint, Mester Skredder. Tusen takk, Mester Skredder. Adjø adjø, Mester Skredder.      Det var litt av eventyret. Og mitt eventyr?? Jo,først fant jeg ut at det var sikkert nok garn til en genser str 12 år.Jada,æ vet jeg ikke er flink til å se an størrelsene.Jeg la opp og strikket ganske langt.Så fant jeg ut at nææææææiiiii,12 år blei det ikke.Bolen var jo så diger.Aha,tunika.Tunika måtte det bli.Sånn med rund eller raglan felling.Da sparte jeg litt garn.Så jeg fortsatte å strikke.Så var det ei som tipset meg om tunika med vr.bord øverst og stropper.Ja,det var jo slettes ikke dumt.Faktisk kjempelurt.Da kom jeg garantert ikke til å mangle garn.Så jeg gjorde som tenkt.Hadde bare ca.3 cm igjen av vr.borden da jeg fant ut at jeg kunne prøve denne tunikaen.Vet dere,den så for jæ.... ut på meg.Faktisk så fæl at jeg ALDRI har kommet til å bruke den.Så nu holder jeg på med et pledd.Og jeg er såååå lei av det prosjektet nu,men jeg kan garantere at jeg ikke rekker opp 1 gang til.Nu blir det pledd.

3 kommentarer:

gyldenkron sa...

Huff, får håpe teppet blir bra.
Og så fint et navn du har

Jorun sa...

17.mai farger dette jo...

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...

Takk gyldenkron.Regner med at du heter det samme. :) ja,Jorunn,mye maifarger.Og jeg er lei av det prosjektet.